Master in editoria - primo livello

Master
1st level vocational master
A.Y. 2022/2023
Study area
Humanities
1st level vocational master
72
ECTS
1
Years
15-11-2022 - 15-11-2022
Italian
Master Coordinator
This Vocational Master aims to equip students with the tools they need to enter the complex and multi-faceted world of publishing. The goal is to train publishing professionals with a critical awareness of the publishing system from A to Z. We aim to provide students with the knowledge, skills, and tools in both theory and practice to allow them to join the highest ranks of the field.
Il corso si rivolge ai possessori di laurea nelle seguenti classi ex D.M. 270/2004:
- L-1 Beni culturali;
- L-3 Discipline delle arti figurative, della musica, dello spettacolo e della moda;
- L-4 Disegno industriale;
- L-5 Filosofia;
- L-6 Geografia;
- L-10 Lettere;
- L-11 Lingue e culture moderne;
- L-12 Mediazione linguistica;
- L-13 Scienze biologiche;
- L-14 Scienze dei servizi giuridici;
- L-18 Scienze dell'economia e della gestione aziendale;
- L-19 Scienze dell'educazione e della formazione;
- L-20 Scienze della comunicazione;
- L-24 Scienze e tecniche psicologiche;
- L-27 Scienze e tecnologie chimiche;
- L-30 Scienze e tecnologie fisiche;
- L-31 Scienze e tecnologie informatiche;
- L-32 Scienze e tecnologie per l'ambiente e la natura;
- L-33 Scienze economiche;
- L-35 Scienze matematiche;
- L-36 Scienze politiche e delle relazioni internazionali;
- L-40 Sociologia;
- L-42 Storia;
- L-43 Tecnologie per la conservazione e il restauro dei beni culturali.
Employment opportunities for those earning this Vocational Master include all professional opportunities within the publishing world, from publishing houses, to in-house publishing departments in both the public and private sector; specific fields include editorial staff, PR, copyright management, sales, marketing, digital, and technical departments.

Courses list

Open sessions
Courses or activities Professor(s) ECTS Total hours Language
Compulsory
Cultura editoriale 9 60 Italian
Designing New Publishing Products
2 24 Italian
Economia dell'impresa editoriale
6 40 Italian
Editing
4 48 Italian
Emerging Tools in Editing
3 36 Italian
Graphic Design for Publishing: Print and Digital
2 24 Italian
I contratti editoriali e distributivi. carta e digitale
2 24 Italian
I processi produttivi per la creazione dei nuovi prodotti digitali
2 24 Italian
Ideazione e progettazione di un prodotto editoriale complesso
4 48 Italian
Il digitale nel settore educativo
2 24 Italian
Lavoro editoriale
9 60 Italian
Le scritture per il web
2 24 Italian
Marketing e comunicazione
2 24 Italian
Scenari e strutture dell'editoria
6 40 Italian

Enrolment

Places available: 26

Call for applications

The call for applications is being finalized. Please refer to the call, once it is available, for admission test dates and contents, and how to register.

Application for admission: from 25/06/2022 to 03/10/2022

Application for matriculation: from 25/10/2022 to 03/11/2022

The call for applications is being finalized