Gambaro Marco

Tenured Associate Professor
SSD
SECS-P/06 - APPLIED ECONOMICS
Competition sector
13/A4 - APPLIED ECONOMICS

Contacts

Workplace

Via Conservatorio, 7
20122 MILANO (MI)

Office phone number
02503 21515
Additional phone numbers
0250321515
University email address

Education

Research

Publications
  • Big data, competition and market power / M. Gambaro. - In: MARKET AND COMPETITION LAW REVIEW. - ISSN 2184-0008. - 2:2(2018 Oct), pp. 99-122.
  • Big Data mercato e mercati rilevanti / M. Gambaro - In: Informazione e Big Data tra innovazione e concorrenza / [a cura di] V. Falce, G. Ghidini, G. Olivieri. - Prima edizione. - Milano : Giuffrè, 2018. - ISBN 9788814224287. - pp. 193-210
  • Per un'analisi economica della domanda di beni culturali / M. Gambaro - In: Impresa cultura : gestione, innovazione, sostenibilità : 13° rapporto annuale Federculture 2017Prima edizione. - Roma : Gangemi, 2017. - ISBN 9788849235319.
  • Concorrenza e pluralismo nel mercato di internet: la prospettiva economica / M. Gambaro - In: Diritti e libertà in Internet / [a cura di] T.E. Frosini, O. Pollicino, M. Bassini. - Prima edizione. - [s.l] : Le Monnier Università - Mondadori, 2017. - ISBN 9788800746502. - pp. 267-283
  • What do ads buy? Daily coverage of listed companies on the Italian press / M. Gambaro, R. Puglisi. - In: EUROPEAN JOURNAL OF POLITICAL ECONOMY. - ISSN 0176-2680. - 39(2015 Sep), pp. 41-57.