Empirical surveys and causal experiments in consumer research

A.A. 2023/2024
Insegnamento per
Per il calendario delle lezioni e altre informazioni consulta il sito del dottorato
3
Crediti
18
Ore totali
Periodo
Gennaio 2024
Lingua
Inglese
Docente responsabile: Eugenio Demartini
The course provides students with the understanding of online survey methods and of the basis of empirical and experimental consumer analysis.
At the end of the classess students will have the basical tools to: (1) construct a basic emprical online survey to estimate consumers' perception of a retail products; (2) propose an original online experiment aimed at changing consumers' opinion towards a retail product.
The course includes theoretical lessons on survey methods and practical exercitations including the use of Qualtrics XM software (creation of on-line survey and experiments) and SPSS (data analysis) through a case studies. The examination consists in the evaluation of a group assignment including the development an original research idea and the creation of an on-line questionnaire on Qualtrics XM platform.
Obbligatorio per i dottorandi iscritti al terzo anno di "Scienze veterinarie e dell'allevamento" - 38° ciclo
Modalità di valutazione
Giudizio di approvazione
Giudizio di valutazione
superato/non superato
Iscrizioni

Scadenze

Il termine di iscrizione ai corsi è previsto generalmente entro il 27° giorno del mese precedente al mese di avvio.

Come iscriversi

  1. Autenticarsi al servizio di iscrizione con le credenziali di Ateneo
  2. Selezionare l’insegnamento scelto e cliccare su Iscrizione e infine su Iscriviti

Trascurare del tutto la voce "Data di appello" che appare durante la procedura di iscrizione.

Assistenza

Per informazioni e richieste di chiarimento scrivere a: [email protected]

Docente/i
Ricevimento:
Tutti i giorni, purché concordato precedentemente via mail
Ufficio docente, presso stabile Campus Lodi