Languages of the media

A.A. 2018/2019
6
Crediti massimi
40
Ore totali
SSD
L-LIN/11
Lingua
Inglese
Obiettivi formativi
The course "Languages of the Media", aims to improve the English communication skills of the students, with a particular focus on the media discourse and the different media languages.
Risultati apprendimento attesi
Non definiti
Corso singolo

Questo insegnamento non può essere seguito come corso singolo. Puoi trovare gli insegnamenti disponibili consultando il catalogo corsi singoli.

Programma e organizzazione didattica

Edizione unica

Responsabile
Periodo
Primo trimestre

Programma
Media Discourse
Critical Discourse Analysis
Multimodal Analysis
The Language of Advertising (genre variation, tobacco advertising, green advertising, energy advertising etc )
Multimodal Analysis of different kind of Advertising Campaigns - practicing
Journalistic language of the natural disasters
Multimodal Analysis of the natural disaster media coverage - practicing
Journalistic language, of the terrorism
Multimodal Analysis of the terrorism media coverage - practicing
Prerequisiti
Basic English knowledge
Materiale di riferimento
Slides
Articles (journalistic articles as well ass scientific papers)
L-LIN/11 - LINGUE E LETTERATURE ANGLO-AMERICANE - CFU: 6
Lezioni: 40 ore
Docente: Adriani Roberto
Docente/i
Ricevimento:
Ogni giovedì dalle 8.30 alle 10.00 fino al termine del corso (28 novembre 2019). Ricevimento su appuntamento [email protected]
Via Livorno 1, Milano - Stanza 205