Online Game Design
A.Y. 2018/2019
Learning objectives
L'insegnamento di "Organizzazione ed infrastrutture per giochi online" ha l'obiettivo di trasmettere le conoscenze di base necessarie alla progettazione e allo sviluppo di giochi online multiutente.
ATTENZIONE: In base ad una convenzione con il Politecnico di Milano, un numero limitato di studenti, potrà seguire le lezioni e sostenere l'esame dei seguenti insegnamenti attivati presso il Politecnico di Milano:
- Videogame design and programming, primo semestre (prof. Pier Luca LANZI)
- Game design, secondo semestre (prof. ssa Maresa Bertolo)
Gli studenti interessati dovranno contattare la Segreteria Didattica del CCD di Scienze e Tecnologie Informatiche.
ATTENZIONE: In base ad una convenzione con il Politecnico di Milano, un numero limitato di studenti, potrà seguire le lezioni e sostenere l'esame dei seguenti insegnamenti attivati presso il Politecnico di Milano:
- Videogame design and programming, primo semestre (prof. Pier Luca LANZI)
- Game design, secondo semestre (prof. ssa Maresa Bertolo)
Gli studenti interessati dovranno contattare la Segreteria Didattica del CCD di Scienze e Tecnologie Informatiche.
Expected learning outcomes
Undefined
Lesson period: Second semester
Assessment methods: Esame
Assessment result: voto verbalizzato in trentesimi
Single course
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Course syllabus and organization
Milan
Responsible
Lesson period
Second semester
Course syllabus
In the organization section the following aspects of game design will be investigated:
Background:
- What a game is and how to entertain players
- History and taxonomy of video games
- Main charcateristics of an online mutiplayer game
- Industry structure and production process
Game design basics:
- The structure of games
Game design process
- Peculiarities of online multiplayer games
- Playtesting and prototyping
In the Infrastructures section the following aspects of online games will be investigated:
- General features and organization of supporting infrastructures
- Communication approaches and protocols
- Issues in real-time communication
- Issues related to mobile devices
- Upward and downward scalability
Background:
- What a game is and how to entertain players
- History and taxonomy of video games
- Main charcateristics of an online mutiplayer game
- Industry structure and production process
Game design basics:
- The structure of games
Game design process
- Peculiarities of online multiplayer games
- Playtesting and prototyping
In the Infrastructures section the following aspects of online games will be investigated:
- General features and organization of supporting infrastructures
- Communication approaches and protocols
- Issues in real-time communication
- Issues related to mobile devices
- Upward and downward scalability
INF/01 - INFORMATICS - University credits: 6
Laboratories: 32 hours
Lessons: 32 hours
Lessons: 32 hours
Professors:
Maggiorini Dario, Ripamonti Laura Anna
Professor(s)