English

A.Y. 2019/2020
9
Max ECTS
60
Overall hours
SSD
L-LIN/12
Language
English
Learning objectives
Il corso è incentrato sullo sviluppo e sull'uso della lingua inglese specializzata e professionale in senso diacronico e sincronico. Partendo dall'Old English e dal Middle English, si sottolinerà l'importanza dell'incontro tra diverse lingue e culture mettendo in rilievo le tracce rimaste nell'inglese odierno. Si andrà poi ad esaminare l'inglese contemporaneo e le sue varianti culturali e professionali assieme a diverse prese di posizioni verso la globalizzazione e la regionalizzazione.
Il secondo modulo approfondirà tutto questo, concentrandosi poi su diversi aspetti e diverse teorie sulla comunicazione in ambito professionale e multiculturale. Verrà inoltre esaminato l'uso della lingua inglese, orale e scritto, in alcuni contesti lavorativi significativi.
Nell'ultimo modulo l'attenzione verterà sullo sviluppo e sulla forma dell'inglese nell'ambito dei new media e dei social network odierni attraverso l'analisi degli aspetti linguistici e di identità culturale di testi e case studies reali appartenenti a diversi ambiti.
Il corso intende fornire Conoscenza e capacità di comprensione (Knowledge and understanding) di base della lingua inglese, con particolare attenzione alle competenze grammaticali, all'uso del lessico appropriato ai contesti d'uso e alle abilità di lettura.
La competenza linguistica acquisita intende fornire capacità di applicare conoscenza e comprensione (Applying Knowledge and understanding) alla lettura e all'uso critico di rapporti di ricerca, report e altri documenti redatti in lingua inglese. La competenza linguistica intende inoltre favorire la capacità di comunicazione in contesti multiculturali, la capacità di presentare progetti, analisi e ricerche, di prendere parte attiva in meeting e riunioni di lavoro che utilizzano l'inglese come lingua veicolare.
Expected learning outcomes
Undefined
Single course

This course cannot be attended as a single course. Please check our list of single courses to find the ones available for enrolment.

Course syllabus and organization

Single session

Responsible
Lesson period
Third trimester
Course syllabus
The course focuses on the development of communication skills in English.
This implies different sets of skills, spilt up in 3 modules:
Module 1: an introduction to corporate communication and communication theory;
Module 2: the challenges of cross-cultural communication in business
Module 3: functional language (grammar, syntax, idioms) and soft skills (negotiating, email writing, participating in meetings, CV and cover letter writing) necessary to young professionals working in a multilingual, multinational environment.
Prerequisites for admission
Students must have passed a Placement Test in English (more info on how and when to sit for the Placement Test, see here: https://www.unimi.it/it/studiare/competenze-linguistiche/placement-test-test-di-ingresso-e-corsi-di-inglese).
Teaching methods
Lecturing.
Pair and team work.
Focus on listening and reading comprehension skills.
Teaching Resources
Module 1: Business Communication for Success (University of Minnesota), opensource textbook available online (chapters 1, 2, 3).
Module 2: Business Communication for Success (chapters 18, 19); Adrian Pilbeam, Market Leader: Working Across Cultures, Pearson 2010.
Module 3: Lesson Power Point slides and other classroom material

Students who DID NOT ATTEND THE COURSE will study the following textbook in its entirety in addition to the reference material mentioned above:

Brian Hurn e Barry Tomalin, "Cross-Cultural Communication: Theory and Practice", Palgrave Macmillan.
Assessment methods and Criteria
The test is computer-based and is made up of 60 closed questions (multiple choice or true or false). The duration of the test is 1 hour.
The questions are based on the reading material, lesson notes and any additional material to be found on Ariel.
L-LIN/12 - LANGUAGE AND TRANSLATION - ENGLISH - University credits: 9
Lessons: 60 hours
Professor: Anselmo Anna
Shifts:
-
Professor: Anselmo Anna
Professor(s)